Adverteren op Facebook

Chat of Bel Ons Direct Met Skype!

Facebook Adverteren meer likesWilt u graag adverteren op Facebook? Wij helpen u graag om uw doelgroep te bereiken tegen de laagste kosten per click. De voordelen om uw Facebook adverteren aan ons uit te besteden:

  • Lagere kosten per klik
  • Optimaal bereiken van uw doelgroep
  • In huis halen specialisme zonder hiervoor extra personeel in dienst te hoeven nemen en te hoeven opleiden
  • Veel kennis omtrent Facebook marketing mogelijkheden die uw Facebook campagne kunnen aanvullen

Bestel Nu!

Facebook Adverteren & Retargeting Op Facebook

Het is al lang geen geheim meer dat Facebook het grootste virtueel netwerk is. Je houdt er contact met vrienden en kennissen. Je leert er nieuwe mensen kennen en onderhoudt bestaande relaties waar je door de dagelijkse sleur anders geen tijd of nauwelijks meer voor hebt. Facebook biedt echter veel meer dan enkel privé-aangelegenheden. Natuurlijk kan je je vrienden via Facebook uitnodigen om naar een feest of evenement te komen, maar er is meer.

Zakelijke doeleinden

Steeds meer ondernemers vinden de weg naar Facebook en haar commerciële kracht. Naast het maken van groepen waarin je leden kunt uitnodigen, bestaat ook de mogelijkheid om bedrijfspagina’s aan te maken. De mogelijkheden zijn eindeloos. Je bepaalt er zelf de doelgroep, nodigt mensen uit om je pagina te volgen of te liken. Elke persoon die op deze uitnodiging ingaat, wordt op de hoogte gehouden van alle nieuwe berichten dat je er plaatst. Denk hierbij aan een actie of promotie dat je wil aankondigen. Doe je dat op jouw bedrijfspagina dan worden alle volgers hiervan op de hoogte gebracht, zowel via een melding als in hun nieuwsoverzicht. Organiseer je een opendeur of ander evenement met jouw zaak, dan kun je je fans uitnodigen voor een evenement dat je op Facebook kan aanmaken.

Adverteren op Facebook

Je kunt er ook een marketingcampagne opstarten. Het is een simpele en effectieve manier om je doelgroep aan te spreken. Tijdens de opmaak van je campagne kan je je doelgroep instellen, zowel qua regio of land, leeftijd, interesses en je kunt er ook gaan uitmaken als je je met de campagne op mannen of vrouwen richt. Je stelt op voorhand je budget in en lanceert je campagne. Tijdens de looptijd kan je ten allen tijde aanpassingen maken in je doelgroep of kan je het budget aanpassen.

Het doel van de campagne

Hou rekening met een aantal zaken. Begin met het doel van de advertentie en maak dan een strategie. Heb je als doel om meer fans te genereren of wil je een verkoop stimuleren? Stel daarop af en hou er rekening mee dat Facebook een zeer visueel medium is. Geef de mensen een reden om te klikken op jouw advertentie. Benoem een aantal USP’s, organiseer een wedstrijd, geef iets gratis weg of lanceer een kortingsactie. Al deze zaken zorgen er mee voor dat het de moeite loont om door te klikken.

Retargeting op Facebook

Aan de hand van de zogenaamde cookies worden de bezoekers van je site herkend voor retargeting advertenties. Stel, een potentiële klant heeft jouw webshop bezocht en er zit iets in zijn winkelkarretje. Hij heeft de koop echter nog niet verzilverd en heeft de webwinkel verlaten. Dankzij het gebruik van cookies kan deze herkend worden, op die manier krijgt hij advertenties te zien die hem er aan herinneren dat hij de webshop bezocht heeft. Het doel is uiteraard dat hij zijn aankoop gaat verzilveren. Met dergelijke vorm van adverteren benader je hoofdzakelijk jouw doelgroep. Zij hebben immers jouw website al eens bezocht, de kans is dus groot dat ze naar iets op zoek zijn uit jouw segment. Bij retargeting op Facebook, worden de bezoekers van jouw site herinnerd via een melding in de sidebar advertentieruimte of in het nieuwsoverzicht op hun tijdlijn. Een vermelding in het nieuwsoverzicht heeft over het algemeen een grotere impact dan een advertentie positie in de zijbalk gezien de betere zichtbaarheid en interactie die veelal plaatsvind in het nieuwsoverzicht.

Een praktijkvoorbeeld

Wellicht heel herkenbaar, je ging onlangs op zoek naar een nieuwe wagen. Je deed heel wat opzoekwerk en bezocht een aantal websites. Bij je eerstvolgende bezoek op Facebook zal het je ongetwijfeld opgevallen zijn dat je vooral advertenties tegenkomt van wagens en dan vooral de merken die je eerder bezocht. Een ander voorbeeld zou kunnen zijn dat je via een webshop bepaalde producten wil aankopen, er zitten reeds wat artikelen in je winkelkarretje. Door een onverwacht telefoontje heb je je aankoop niet kunnen afwerken. Na het telefoontje verlies je dit even uit het oog. Iets later begeef je je op Facebook. De kans is vrij groot dat je in het nieuwsoverzicht of in de sidebar een advertentie ziet van de webwinkel waar je voorheen was. Op die manier word je herinnerd aan het gevulde winkelkarretje. Je klikt op de link en kunt je aankoop afronden. Op die manier heeft de online shop zijn doel bereikt dankzij retargeting adverteren op Facebook.

Opzetten Facebook Remarketing Campagne

Hoe zetten we voor u een Facebook remarketing campagne op? Allereerst moeten we beheerder worden van uw Facebook pagina. Daarna gaan we op Facebook naar het advertentieaccount en stellen we de doelgroep samen en kiezen we het budget. Het allerbelangrijkste in dit proces is de volgende stap. Vraag de pixeldetails op, dat kan vrij simpel door op het pixelicoon te klikken, daarna kopiëren we deze code in de header van uw website. Hiermee is de retargeting advertentie campagne op Facebook van start gegaan. Voor meer informatie en het bestellen van Facebook remarketing diensten neemt u contact met ons op via de contactpagina.