Infographic: Open Click Ratios Email Marketing

De stijging van het aantal unieke kliks op mobiele apparaten is met zo´n 29 procent in Q4 3013 ten opzichte van Q1 van hetzelfde jaar. Het percentage unieke opens op mobiel is in die periode gestegen met 24%. Dat blijkt uit de Nationale E-mail Benchmark die branche-organisatie DDMA elk jaar uitvoert en publiceert.
Desktop.Mobiel-Unieke-opens

Kleine Gerichte Mailings Hebben Een Hogere Open Ratio

Kleinere mailings naar groepen met een grootte van 5.000 tot 10.000 ontvangers hebben een veel hogere gemiddelde open- en klikratio dan e-mailings naar groepen met een grootte van 50.000 tot 250.000 ontvangers. Het verschil is maar liefst 25 procent. Dit komt omdat de email lijsten van deze verzenders over het algemeen een stuk beter gesegmenteerd, getarget en up-to-date zijn dan de verzenders met grote email lijsten.

De Meest Effectieve Verzendmomenten

De beste tijden waarop u uw email kunt verzenden en de hoogste kans heb op de hoogste open click rate is op donderdag en dinsdag om 10:00 ´s ochtends. Om 12:00 en 16:00 uur zijn er bij de b2b mailings ook duidelijke pieken te zien. Bij b2c mailings is er nog een piek om 20:00 uur ´s avonds.
meest-effectieve-verzendmomenten-email

Infographic Nationale E-mail Benchmark 2013

Infographic-Nationale-E-mail-Benchmark-20131

[contextly_auto_sidebar id=”GMTkvLw15qOBIImkIvWfVG4hrBmGZtCD”]