Op welke manieren kan ik de bounce rate op mijn website verlagen?

Bounce Rate VerlagenAls bezoekers direct na binnenkomst je website verlaten, dan noemen we dat een bounce. Een hoge bounce betekent dat – in verhouding tot het totaal aantal bezoekers – veel bezoekers wegstuiteren van je website. Dat kan komen door een slechte gebruikerservaring, zoals een trage laadtijd of een website die niet presteert op mobiele apparaten. Dit zijn slechte signalen voor Google en dat kan leiden tot lagere posities in de zoekmachine.

Je kunt een hoge bounce omtoveren tot kansen om verbeteringen door te voeren op je website. Deze verbeteringen zorgen voor betere websiteprestaties en moeten leiden tot hogere posities in de zoekresultaten. Je dient de bounce te analyseren om verbeterpunten te ontdekken en door te voeren. Als je dit goed doet, dan kun je de betrokkenheid van gebruikers vergroten, de posities van de websites in de zoekmachine stimuleren en uiteindelijk meer omzet genereren.

Voordat we daar dieper op ingaan, leggen we uit wat een bounce is en wat de oorzaken kunnen zijn. Vervolgens vertellen we waarom een bounce niet altijd slecht hoeft te zijn. In het verlengstuk daarvan bespreken we 15 manieren om de bounce te verlagen.

Wat is een bouce?

Volgens Google is een bounce een sessie waarbij één pagina van de website wordt bekeken. Een bounce wordt berekend als een sessie waarin een gebruiker slechts een pagina op een website opent en vervolgens de website verlaat zonder een tweede pagina te bezoeken.

Hoewel deze definitie duidelijk en gemakkelijk te begrijpen is, is de onderliggende oorzaak van een bounce over het algemeen iets complexer.

Wat zijn oorzaken van een hoge bounce?

Soms kan een hoog bounce een gevolg zijn van een slechte gebruikerservaring. Een bezoeker kwam op de pagina en de pagina leverde niet de content die ze verwachtten of ze waren teleurgesteld door iets anders, zoals een website die niet reageerde op een actie of een trage laadtijd had.

Anderzijds kan een hoge bounce ook het gevolg zijn van een positieve gebruikerservaring. Stel dat een gebruiker zoekt naar een lijst met ingrediënten van een recept. Die klikt door naar het zoekresultaat en komt rechtstreeks op een blog waar het recept staat. De gebruiker weet voldoende en verlaat daarna weer de website. Dit is een voorbeeld van een goede gebruikerservaring, want de bezoeker vond de informatie die ze zochten en vertrok daarna.

Is een hoge bounce een slechte zaak?

Dat hangt ervan af. Als de homepage fungeert als een uitvalsbasis tot de rest van de website en een groot deel van de gebruikers alleen je homepage bekijkt, is een hoge bounce een slechte zaak. Er zijn daar voldoende kansen om verder te klikken op de website, maar die worden niet benut. Als je website echter uit maar één pagina bestaat, zoals een blog, is een hoge bounce heel gebruikelijk en te verwachten. Een hoge bounce klinkt negatief, maar hoeft dat dus niet te zijn. Het ligt er maar net aan wat het doel is van de website.

Als Google een hoge bounce veroorzaakt

Het algoritme van Google identificeert waar een pagina over gaat en wat de intentie van de zoekopdracht is. Deze informatie wordt aan elkaar gekoppeld en dat zorgt ervoor dat de gebruikers vaak de juiste resultaten voorgeschoteld krijgt.

In zeldzame gevallen kan Google een website tonen die niet het juiste antwoord is op de zoekopdracht. Dit kan gebeuren wanneer slechte zoekwoorden worden gebruikt voor de zoekopdracht, bijvoorbeeld onduidelijke woorden of woorden met een dubbele betekenis. In dat geval stuurt Google de bezoekers naar de verkeerde pagina.

De bezoeker vindt daar niet de informatie die het voor ogen had. Een hoge bounce is in deze situatie geen slechte weerspiegeling van de website zelf, want met de content hoeft niets mis te zijn. De oorzaak van het probleem kan liggen bij het algoritme van Google of, waarschijnlijker, bij de zoekterm die een gebruiker heeft ingetypt. Een hoge bounce is dus niet altijd een signaal van problemen met de pagina. Desalniettemin is het belangrijk om de bounce in de gaten te houden. Dan weet je zeker dat er niets is dat de bezoekers wegjaagt.

15 manieren om de bounce te verlagen

We bespreken 15 manieren om de bounce te verlagen. Deze manieren moet zorgen voor een betere websiteprestatie en optimale gebruikerservaring, zodat dit kan tot hogere posities in de zoekresultaten.

1. Let op de laadtijd van de pagina

Wanneer een gebruiker buitensporig lang moet wachten (en met overdreven bedoel ik meer dan drie seconden) voor het laden van een pagina, ontstaat er een slechte gebruikerservaring. De content op deze pagina doet er niet toe als een bezoekers deze niet eens direct of snel kan inzien. De laadtijd van pagina’s is nog belangrijker voor mobiele apparaten, omdat uit cijfers blijft dat gebruikers daar nog minder geduld hebben en eerder zullen bouncen.

2. Maak zoeken op de site gemakkelijk

Sommige websites hebben geen zoekfunctie op de website of deze functie is niet goed zichtbaar. Als een gebruiker op zoek is naar iets specifieks dat ze niet meteen op een pagina zien, is dit een uiterst handige tool. Gebruikers kunnen dan snel zoeken naar de juiste informatie in plaats van direct de pagina of website verlaten.

3. Zorg voor eenvoudige navigatie

De navigatie moet gemakkelijk en moeiteloos zijn voor bezoekers. Wanneer een gebruiker op een website komt, hebben ze een duidelijke richting nodig. Zo vinden ze snel de content waar ze naar op zoek zijn en raken ze niet verdwaalt. Als de navigatie niet simplistisch en duidelijk uiteengezet is, dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk van de website bouncen.

4. Focus op een geweldig ontwerp

Een goed ontwerp is intuïtief en wekt vertrouwen op bij een gebruiker. Het is bovendien een signaal van kwaliteit, want het laat zien dat er tijd en moeite in gestoken is. Bezoekers zullen niet veel tijd doorbrengen op een website die onaantrekkelijk is of onbetrouwbaar oogt. Een aantrekkelijke gebruikerservaring bieden door een geweldig ontwerp gaat niet alleen over esthetiek, maar het gaat ook om het creëren van een functionele, intuïtieve en prettige algehele website-ervaring.

5. Houd mobiel top-of-mind

Google is enkele jaren geleden overgegaan op mobile first. Dat betekent dat Google primair de mobiele versie van je website crawlt, indexeert en vervolgens rankt, in plaats van de desktopversie. Het is belangrijk om vanuit die gedachten te denken en je strategie daarop aan te passen. Een website moet een responsief ontwerp hebben om gebruikers op mobiele apparaten een solide gebruikerservaring te bieden. Door prioriteit te geven aan mobiel ontwerp is dat je daarmee de bounce kan verlagen.

6. Webpagina’s gemakkelijk leesbaar maken

Content op een pagina moet duidelijk en effectief zijn opgemaakt. Dit is cruciaal vanuit het oogpunt van de gebruikerservaring, aangezien geen enkele bezoeker de voorkeur geeft aan ongeorganiseerde stukken tekst wil zien. Als bezoekers dit zo ervaren zullen de content liever overslaan en bouncen. Als de content is opgemaakt in kleinere blokken, inclusief opsommingstekens of afbeelding- en videocontent, zal een gebruiker de inhoud veel gemakkelijker begrijpen en het ook als prettig ervaren om verder te lezen op je website.

7. Schrijf kortere alinea’s

Een van de belangrijkste dingen die helpen bij de algehele leesbaarheid van een website, is de lengte van de content. Maak content in korte alinea’s, zodat je bezoekers snel de content kunnen opnemen. Je dient daarbij ook rekening te houden met mobiele gebruikers, want voor die gebruikers kunnen korte alinea’s op een desktopversie ook extra lang ogen op een mobiel apparaat.

8. Gebruik verschillende soorten content

De vorige twee punten gingen over de leesbaarheid van de website en ook het volgende punt heeft daarmee te maken. Het is belangrijk om verschillende soorten content te gebruiken om bezoekers effectiever te betrekken. Videocontent kan bepaalde informatie beter overbrengen dan tekst, denk maar eens aan instructievideo’s. Ook kunnen kwalitatieve afbeeldingen helpen de tekst op te splitsen en te ondersteunen, met als gevolg een lagere bounce.

9. Gebruik relevante zoekwoorden

Gebruik relevante trefwoorden die passen bij het hoofdonderwerp. Het nauwkeurige gebruik van woorden, zinnen, alinea’s en koppen zal helpen om aan Google te communiceren waar de pagina over gaat. Blijf bij het onderwerp en dwaal niet af. Hoe dichter de pagina bij het onderwerp blijft, hoe groter de kans dat Google de juiste bezoekers stuurt. De juiste bezoekers zijn in deze de bezoekers die tevreden zijn met wat ze op pagina aantreffen, waardoor de bounce wordt verlaagd.

10. Relevante doelgroep targeten

Net als bij relevante zoekwoorden, moet relevante content over het algemeen over de gehele website gebruiken worden en moeten de juiste gebruikers worden getarget. Identificeer de juiste doelgroep en creëer content rond die doelgroep. Targeting mag niet te breed zijn, omdat de kans groter is dat je gebruikers krijgt die niet op zoek zijn naar wat je website biedt. Door je te focussen op een specifieke doelgroep kun je ervoor zorgen dat je de juiste mensen vindt die ook daadwerkelijk op zoek zijn naar wat je website te bieden heeft. Deze gebruikers zullen meer betrokken zijn, meer tijd besteden op de website en bovendien niet zomaar bouncen.

11. Voeg een overtuigende call-to-action toe

Een call-to-action (CTA) moet duidelijk zichtbaar zijn op een website. De gebruiker zou dit binnen enkele seconden moeten kunnen vinden. Een CTA moet ook aantrekkelijk zijn, zodat een gebruiker wordt verleid om erop te klikken. De gebruikte kleuren, het lettertype en/of de animatie, zijn allemaal elementen die een grote impact kunnen hebben op het klikgedrag van de gebruiker.

12. Beperk gebroken links

Een groot aantal gebroken links zal een slechte gebruikerservaring veroorzaken, waardoor een bezoeker ontevreden en gefrustreerd wordt als hij de content die hij zoekt niet kan vinden. De pagina zal namelijk niet bereikbaar zijn en de bezoeker zal naar een niet bestaande pagina gestuurd worden. Dat is een slecht signaal en levert in de meeste gevallen een bounce op. Er zijn een paar verschillende manieren om gebroken links te lokaliseren, zoals via Google Search Console via een audittool als Screaming Frog. Het doorvoeren van een redirect naar de juiste pagina kan een oplossing zijn.

13. Focus op een interne linkstrategie

Vergroot de kans dat gebruikers op je website blijven door interne links toe te voegen. Interne links zorgen ervoor dat gebruikers gemakkelijk door de website kunnen navigeren en zorgt voor een aangename gebruikerservaring. Het opzetten van een doordachte interne linkstrategie zorgt bovendien dat de crawler van Google je website beter kan indexeren en dat kan leiden tot betere posities in de zoekmachine.

14. Zorg ervoor dat links in een nieuw tabblad worden geopend

Bij het maken van een goede interne linkstrategie en het linken naar andere pagina’s op een site, is het belangrijk om het zo in te regelen dat links in een nieuw tabblad worden geopend. Dit helpt om de tijd die een gebruiker op een website doorbrengt te vergroten, aangezien er meerdere pagina’s tegelijk geopend zijn. Ook ziet Google dit niet als een bounce.

15. Maak een 404-pagina die nuttig is

Een 404-pagina moet duiden dat een pagina niet is gevonden en alternatieve webpagina’s bieden waar een gebruiker naartoe kan navigeren, bijvoorbeeld de belangrijkste diensten of producten van een website. Dit zal helpen om de bounce te verlagen.

Laatste woord

Als je bounce te hoog is, kan je website gestraft worden door Google en andere zoekmachines. Je website zal misschien lager worden getoond in de zoekresultaten en dat kan leiden tot minder verkeer of omzet. Het is bovendien een signaal dat er mogelijk wat problemen zijn met het ontwerp van je website, bijvoorbeeld dat deze traag is of niet is geoptimaliseerd voor mobiel. Met de genoemde tips kun je je bounce verlagen, SEO verbeteren en conversies verhogen.

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van JM Promotions


Google Mobile Penalty Opgelopen? Hier de snelle oplossing!

Heeft u niet op tijd uw website klaar gemaakt voor de Google Mobile Update van 21 april? Dan bent u waarschijnlijk achteruit gegaan in de rankings voor zoekopdrachten gedaan met mobiele apparaten. Grote kans dat u nu een groot gedeelte van uw bezoekersaantallen kwijt bent. Gemiddeld genomen was het zo dat 60% van de zoekopdrachten in Google bestond uit zoekopdrachten gedaan vanaf een mobiel apparaat. Dat percentage zal alleen nog maar gaan groeien en Google heeft duidelijk aangegeven dat ze websites die niet goed worden weergegeven op mobiele apparaten lager in de rankings gaan zetten. Dit kan eigenlijk geen Google mobiel penalty worden genoemd omdat een penalty ervoor zal zorgen dat je vrijwel helemaal niet meer vindbaar zal worden maar het zal zeer zeker voelen als een penalty van Google wanneer je inkomsten ineens sterk teruglopen.

Hoe Google Mobiel (on)Vriendelijk Penalty Oplossen?

Zoals we in ons vorige bericht al hadden aangegeven is het dus van belang dat je website goed door de Google mobile test komt. Google geeft de voorkeur aan responsive webdesign zoals ze zelf ook hier aangeven.

Quote Van Google: “Responsief ontwerp is het ontwerppatroon dat door Google wordt aanbevolen.”

Wij bieden responsive webdesign of uw huidige website omzetten naar responsive al aan vanaf €197,- ex. BTW. Zie daarvoor ook ons bericht ->> “Uw Website Responsive Laten Maken” <<-

Responsive Design Bestellen

Oplossingen Google Mobile Straf Opheffen

In totaal zijn er 3 oplossingen om ervoor te zorgen dat uw site de Google mobiele vriendelijk test doorkomen, namelijk:

Responsive Webdesign

Voordelen Responsive Design:

  1. Uw URL blijft hetzelfde dus geen misverstanden bij het delen van uw URL met anderen. Oftewel ze komen altijd bij de responsive versie uit die er altijd goed uitziet op elk apparaat!
  2. U hoeft minder aan linkbuilding te doen om te ranken in Google. Wanneer u namelijk een mobiele website heeft dan heeft deze mobiele site ook een andere URL dan de desktop versie en die heeft nog geen linkwaarde opgebouwd na het publiceren van je nieuwe mobiele site. Het is nog niet duidelijk met hoeveel backlinks je je mobiele site kunt laten ranken in de Google mobile search maar ik verwacht dat dit hetzelfde zal zijn bij Google desktop search. Een leuke test voor de komende tijd voor degene die gekozen hebben voor een mobiele site.
  3. U hoeft slechts 1 website te (laten) maken en onderhouden.

Speciaal Voor Mobiel Geoptimaliseerde Website

Voordelen Mobiele Site:

  1. U kunt de mobiele site beter optimaliseren voor mobiele apparaten. Zo kunt u beter rekening houden met grote knoppen, direct call-to-action, bezoekers direct sturen naar de belangrijkste pagina´s. Een echte mobiele website zal over het algemeen veel minder tekst bevatten en enkele met zorg uitgekozen grote knoppen.

Dynamische Weergave Website

Een dynamische site gebruikt altijd dezelfde URL. Het maakt dan niet uit op apparaat er gezocht wordt. Maar aan de hand van de browser informatie die aangeeft met welk apparaat en resolutie de pagina wordt bezocht zal er een andere HTML versie worden gerendeerd waardoor de site geoptimaliseerd kan worden weergegeven.

Voordelen Dynamische Weergave:

  1. Er kan voor elke apparaat worden geoptimaliseerd op conversie en mobiel vriendelijkheid. Erg veel werk maar voor een site die veel omzet binnenhaalt wel gewenst.

Algemene Regels Voor Mobiel Webdesign

  • Optimaliseer de laadtijd van de web pagina’s, vermijd vooral grote bestanden want die laden niet snel op mobiele apparaten. Maak gebruik van hosted solutions om video´s  en andere grote bestanden op te slaan. Goede voorbeelden zijn Youtube en Amazon s3 waar je bestanden op kunt hosten.
  • De lengte van de meta title tags en meta descriptions beperken tot maximaal 64 karakters.

 

Wilt u uw website responsive laten maken? Wij bieden u zeker de laagste prijs voor de beste kwaliteit.

Neem contact op voor een vrijblijvende offerte aanvraag.

Responsive Design Bestellen

 

[contextly_auto_sidebar id=”vGhSitVwjmmI6TxzE7WezwBIAhl45F5f”]

Website Responsive Laten Maken Vanaf €197,- Eenmalig!

Voorkom Google Mobile Penalty Met Responsive Webdesign!

Komt u website niet door de Google Mobile friendly test? Dan bent u vanaf 21 april waarschijnlijk achteruit gegaan in de rankings voor zoekopdrachten op mobiele apparaten. Voor 21 april maakte dat zoekverkeer gemiddeld gezien meer dan 60% uit van het totale zoekverkeer in Google. Na 21 april is dit percentage per site veel meer gaan verschillen want sinds die tijd zijn websites die niet door de mobiel vriendelijkheid test heen komen minder verkeer gaan binnenhalen uit de Google zoekmachine voor mobiele zoekopdrachten. Websites die wel voorbereid waren zijn toen juist vooruit gegaan in de rankings van Google Mobile Search. Had u niet op tijd uw website responsive laten maken en wilt u het bezoek dat u eerst had weer terug? Dan kunnen wij voor u uw website responsive maken zodat deze er op elk apparaat goed uit komt te zien en uw site de Google mobile test doorstaat. Wanneer Google de mobile filter weer draait zal u uw Google mobiel rankings weer terug krijgen en meer bezoekers gaan uit Google´s zoekmachine voor mobiele apparaten gaan krijgen.

Waarom Site Responsive Laten Maken?

  • Wereldwijd bestaat het gemiddelde Google zoekverkeer voor meer dan 60% zoekverkeer afkomstig van tablets en mobiele telefoons en dat stijgt nog steeds.
  • Naast dat u de Google Mobile update goed doorkomt met een responsive site en u wellicht gaat stijgen voor de Google resultaten voor mobiele zoekdrachten doet u uw website bezoekers een plezier door ze een responsive website voor te schotelen die er dus goed uitziet op hun mobiele apparaat. Uw bounce rate zal een stuk lager worden voor het mobiele website verkeer.
  • Een responsive website kan ervoor zorgen dat uw conversie ratios verbeteren op mobiel en u dus meer omzet maakt via uw website.
Global-Mobile-Use-vs-Desktop-Use

Global Mobile Use vs Desktop Use

Prijzen Responsive Website / Kosten Responsive Webdesign

Wilt u uw website of webshop responsive laten maken? Gemiddeld gezien liggen bij ons de prijzen om een website responsive te maken tussen de €197,- en €700,- ex. BTW. De kosten voor een complete restyling inclusief uw huidige content overzetten naar een WordPress responsive site ligt gemiddeld zo´n 35% hoger.

De kosten zijn afhankelijk van de tijd die de programmeur moet besteden aan het hercoderen en bij responsive webdesign het overzetten van de inhoud van uw website. De prijs om een simpele html website responsive te laten maken ligt tussen de €197,- en €300,-, een WordPress site tussen de €300,- en €600,- en een Joomla site tussen de €350,- en €700,-. De oplevertermijn ligt tussen de 2 en 3 werkdagen, spoedlevering in 1 dag is mogelijk onder voorbehoud en tegen meerprijs.

Kortingen mogelijk bij meerdere sites. Bij afname van responsive webdesign ontvangt u van ons gratis een ranking rapport voor Google Mobile Search Results voor uw 20 belangrijkste zoekwoorden. Zo kunnen we rapporteren wat het effect is van het responsive maken van uw website voor uw rankings in Google mobiele zoekopdrachten.

Voorbeeld verbetering niet responsive design naar responsive website

Hieronder ziet u 2 screenshots van de verbeteringen die we ook voor u site kunnen realiseren. Er is duidelijk zichtbaar dat de site qua weergave op mobile apparaten enorm is verbeterd. De test is gedaan met MobileTest.me en als voorbeeld resolutie is de schermresolutie van de poplaire iPhone 5 genomen.

Verschil met niet responsive design is dat bij de responsive versie de header goed wordt weergegeven en er niet meer horizontaal hoeft te worden gescrolled. De offerte aanvraag formulier is netjes verwerkt aan de onderkant van de pagina waardoor er een duidelijke call-to-action ontstaat wanneer men de hele sales tekst heeft gelezen. En tevens kan men weer eenvoudig van de Nederlandse naar de Engelse taal switchen.

Niet Responsive

Niet Responsive

Wel Responsive

Wel Responsive

 

Klaar om te bestellen?

Neem dan contact op voor een vrijblijvende offerte aanvraag.

Responsive Design Bestellen

 

Enkele websites die wij reeds responsive hebben gemaakt (responsive webdesign & redesign niet meegerekend):

  1. SimpleSeo.nl (WordPress Responsive Gemaakt)
  2. Meubelreiniging.info (HTML Responsive Gemaakt)
  3. Daken.nl (Upgrade Joomla Responsive Gemaakt)
  4. Yetsira.nl (Reponsive WordPress Design)
  5. Verborgen-Gebreken.net (.asp responsive gemaakt)

Als u besteld dan wordt uw website straks ook zo weergegeven op mobiele apparaten:

Responsive webdesign zorgt-voor-goede-weergave op alle schermgrootte

Responsive web design zorgt voor goede weergave op alle schermgrootte

Continue reading


Gravity Forms Integratie Service Incl. Licentie

gravity-forms-wordpressMet de premium plugin Gravity Forms voor WordPress kunnen we een hele hoop interessante dingen maken voor uw website. Wellicht het meest belangrijke op uw website is het offerte aanvraag formulier. Door dit professioneel, aantrekkelijk en interessant vorm te geven zullen uw website bezoekers eerder geneigd zijn om dit in te vullen. U kunt zo dus eenvoudig uw conversie ratios verbeteren. Wij hebben de developer licentie al dus als u ons een formulier laat maken dan bespaart u op de kosten van aanschaf licentie voor Gravity Forms.

Wat kunnen we allemaal met de Gravity Forms Module en de beschikbare addons?

Naast offerte aanvraag formulieren kunnen we onder andere de volgende web formulieren maken:

  • Een afrekenmodule voor een enkel of meerdere producten inclusief automatische berekenen van de prijs.
  • Verkopen van tickets op uw site
  • Seminar en webinar inschrijf formulier met of zonder betaling
  • Bijdrage contributie formulier
  • Een contact formulier met extra invulvelden
  • Een bedrijvengids, directory en/of vacature of personeels lijst pagina of complete website maken met de Gravity View addon.
  • Enquête formulieren die zijn opgedeeld in meerdere pagina´s. Met Conditional Logic kunnen  we ervoor zorgen dat bepaalde velden alleen zichtbaar worden als er een bepaalde keuze is gemaakt in een vorig veld. Ook kunnen we met conditional logic ervoor zorgen dat velden automatisch worden gevuld met content afhankelijk van de gemaakte keuze.

Gravity Forms Features

De belangrijkste features in het kort:

  • Meerdere tabbladen; lange vragenlijst worden zo overzichterlijker en formulieren kunnen in categorien worden ingedeeld.
  • Geconditionele velden; de velden worden pas zichtbaar wanneer er bepaalde keuzes worden gemaakt bij het invullen van het formulier door uw website bezoeker.
  • Inplannen van web formulieren; handig voor een prijsvraag of enquête.
    Autoresponders instellen die men op het bevestigingscherm te zien krijgt en/of in de inbox van hun email account.
  • Data export; alle data kan naar een csv bestand worden geëxporteerd en daarna verder worden bewerkt. Data kan daarna visueel worden vormgegeven met behulp van overzichterlijke grafieken.
  • Web formulieren in alle talen mogelijk.
  • Er zijn nog vele addons die we nog niet besproken hebben zoals mogelijke double opt-in email als bevestiging sturen zodat men zich meteen op uw nieuwsbrief kan abonneren. Daarnaast hebben we nog de captcha addon, Twillio, Freshbooks, Zapier, Mailchimp, Aweber, Honeypot om spam tegen te gaan en iDeal en Paypal addons.

Professionele Offerte Aanvraag Formulier Voor Uw Site

Om nog wat dieper op de mogelijkheden van een professionele offerte aanvraag formulier in te gaan hierbij nog enkele voorbeelden. Ten eerste kunnen we met Gravity Forms ervoor zorgen dat de prijs voor de offerte aanvraag automatisch wordt berekend. Zo besparen we dus tijd uit en zorgen we voor een stukje automatisering. Bij bijvoorbeeld een offerte aanvraag fomrulier voor het laten drukken van een t-shirt op maat kunt u denken aan de volgende features die de prijs bepalen:

  • aantallen
  • kleur
  • grootte
  • afmeting
  • verzendkosten
  • gewicht
  • spoedlevering

De offerte met prijsberekening wordt dan naar u en/of de klant gemaild waarna de lead die dan nog erg “hot” is meteen kan worden opgevolgd.  Snelle reactie bij offerte aanvragen zorgt ervoor dat u meer leads daadwerkelijk omzet naar betalende klanten.

Voor meer informatie en een prijsopgave voor een formulier op maat neemt u contact met ons op.
[contextly_auto_sidebar id=”Bkka11v0te7ummR2h2BjR5Foph94o7z5″]