Op welke manieren kan ik de bounce rate op mijn website verlagen?

Bounce Rate VerlagenAls bezoekers direct na binnenkomst je website verlaten, dan noemen we dat een bounce. Een hoge bounce betekent dat – in verhouding tot het totaal aantal bezoekers – veel bezoekers wegstuiteren van je website. Dat kan komen door een slechte gebruikerservaring, zoals een trage laadtijd of een website die niet presteert op mobiele apparaten. Dit zijn slechte signalen voor Google en dat kan leiden tot lagere posities in de zoekmachine.

Je kunt een hoge bounce omtoveren tot kansen om verbeteringen door te voeren op je website. Deze verbeteringen zorgen voor betere websiteprestaties en moeten leiden tot hogere posities in de zoekresultaten. Je dient de bounce te analyseren om verbeterpunten te ontdekken en door te voeren. Als je dit goed doet, dan kun je de betrokkenheid van gebruikers vergroten, de posities van de websites in de zoekmachine stimuleren en uiteindelijk meer omzet genereren.

Voordat we daar dieper op ingaan, leggen we uit wat een bounce is en wat de oorzaken kunnen zijn. Vervolgens vertellen we waarom een bounce niet altijd slecht hoeft te zijn. In het verlengstuk daarvan bespreken we 15 manieren om de bounce te verlagen.

Wat is een bouce?

Volgens Google is een bounce een sessie waarbij één pagina van de website wordt bekeken. Een bounce wordt berekend als een sessie waarin een gebruiker slechts een pagina op een website opent en vervolgens de website verlaat zonder een tweede pagina te bezoeken.

Hoewel deze definitie duidelijk en gemakkelijk te begrijpen is, is de onderliggende oorzaak van een bounce over het algemeen iets complexer.

Wat zijn oorzaken van een hoge bounce?

Soms kan een hoog bounce een gevolg zijn van een slechte gebruikerservaring. Een bezoeker kwam op de pagina en de pagina leverde niet de content die ze verwachtten of ze waren teleurgesteld door iets anders, zoals een website die niet reageerde op een actie of een trage laadtijd had.

Anderzijds kan een hoge bounce ook het gevolg zijn van een positieve gebruikerservaring. Stel dat een gebruiker zoekt naar een lijst met ingrediënten van een recept. Die klikt door naar het zoekresultaat en komt rechtstreeks op een blog waar het recept staat. De gebruiker weet voldoende en verlaat daarna weer de website. Dit is een voorbeeld van een goede gebruikerservaring, want de bezoeker vond de informatie die ze zochten en vertrok daarna.

Is een hoge bounce een slechte zaak?

Dat hangt ervan af. Als de homepage fungeert als een uitvalsbasis tot de rest van de website en een groot deel van de gebruikers alleen je homepage bekijkt, is een hoge bounce een slechte zaak. Er zijn daar voldoende kansen om verder te klikken op de website, maar die worden niet benut. Als je website echter uit maar één pagina bestaat, zoals een blog, is een hoge bounce heel gebruikelijk en te verwachten. Een hoge bounce klinkt negatief, maar hoeft dat dus niet te zijn. Het ligt er maar net aan wat het doel is van de website.

Als Google een hoge bounce veroorzaakt

Het algoritme van Google identificeert waar een pagina over gaat en wat de intentie van de zoekopdracht is. Deze informatie wordt aan elkaar gekoppeld en dat zorgt ervoor dat de gebruikers vaak de juiste resultaten voorgeschoteld krijgt.

In zeldzame gevallen kan Google een website tonen die niet het juiste antwoord is op de zoekopdracht. Dit kan gebeuren wanneer slechte zoekwoorden worden gebruikt voor de zoekopdracht, bijvoorbeeld onduidelijke woorden of woorden met een dubbele betekenis. In dat geval stuurt Google de bezoekers naar de verkeerde pagina.

De bezoeker vindt daar niet de informatie die het voor ogen had. Een hoge bounce is in deze situatie geen slechte weerspiegeling van de website zelf, want met de content hoeft niets mis te zijn. De oorzaak van het probleem kan liggen bij het algoritme van Google of, waarschijnlijker, bij de zoekterm die een gebruiker heeft ingetypt. Een hoge bounce is dus niet altijd een signaal van problemen met de pagina. Desalniettemin is het belangrijk om de bounce in de gaten te houden. Dan weet je zeker dat er niets is dat de bezoekers wegjaagt.

15 manieren om de bounce te verlagen

We bespreken 15 manieren om de bounce te verlagen. Deze manieren moet zorgen voor een betere websiteprestatie en optimale gebruikerservaring, zodat dit kan tot hogere posities in de zoekresultaten.

1. Let op de laadtijd van de pagina

Wanneer een gebruiker buitensporig lang moet wachten (en met overdreven bedoel ik meer dan drie seconden) voor het laden van een pagina, ontstaat er een slechte gebruikerservaring. De content op deze pagina doet er niet toe als een bezoekers deze niet eens direct of snel kan inzien. De laadtijd van pagina’s is nog belangrijker voor mobiele apparaten, omdat uit cijfers blijft dat gebruikers daar nog minder geduld hebben en eerder zullen bouncen.

2. Maak zoeken op de site gemakkelijk

Sommige websites hebben geen zoekfunctie op de website of deze functie is niet goed zichtbaar. Als een gebruiker op zoek is naar iets specifieks dat ze niet meteen op een pagina zien, is dit een uiterst handige tool. Gebruikers kunnen dan snel zoeken naar de juiste informatie in plaats van direct de pagina of website verlaten.

3. Zorg voor eenvoudige navigatie

De navigatie moet gemakkelijk en moeiteloos zijn voor bezoekers. Wanneer een gebruiker op een website komt, hebben ze een duidelijke richting nodig. Zo vinden ze snel de content waar ze naar op zoek zijn en raken ze niet verdwaalt. Als de navigatie niet simplistisch en duidelijk uiteengezet is, dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk van de website bouncen.

4. Focus op een geweldig ontwerp

Een goed ontwerp is intuïtief en wekt vertrouwen op bij een gebruiker. Het is bovendien een signaal van kwaliteit, want het laat zien dat er tijd en moeite in gestoken is. Bezoekers zullen niet veel tijd doorbrengen op een website die onaantrekkelijk is of onbetrouwbaar oogt. Een aantrekkelijke gebruikerservaring bieden door een geweldig ontwerp gaat niet alleen over esthetiek, maar het gaat ook om het creëren van een functionele, intuïtieve en prettige algehele website-ervaring.

5. Houd mobiel top-of-mind

Google is enkele jaren geleden overgegaan op mobile first. Dat betekent dat Google primair de mobiele versie van je website crawlt, indexeert en vervolgens rankt, in plaats van de desktopversie. Het is belangrijk om vanuit die gedachten te denken en je strategie daarop aan te passen. Een website moet een responsief ontwerp hebben om gebruikers op mobiele apparaten een solide gebruikerservaring te bieden. Door prioriteit te geven aan mobiel ontwerp is dat je daarmee de bounce kan verlagen.

6. Webpagina’s gemakkelijk leesbaar maken

Content op een pagina moet duidelijk en effectief zijn opgemaakt. Dit is cruciaal vanuit het oogpunt van de gebruikerservaring, aangezien geen enkele bezoeker de voorkeur geeft aan ongeorganiseerde stukken tekst wil zien. Als bezoekers dit zo ervaren zullen de content liever overslaan en bouncen. Als de content is opgemaakt in kleinere blokken, inclusief opsommingstekens of afbeelding- en videocontent, zal een gebruiker de inhoud veel gemakkelijker begrijpen en het ook als prettig ervaren om verder te lezen op je website.

7. Schrijf kortere alinea’s

Een van de belangrijkste dingen die helpen bij de algehele leesbaarheid van een website, is de lengte van de content. Maak content in korte alinea’s, zodat je bezoekers snel de content kunnen opnemen. Je dient daarbij ook rekening te houden met mobiele gebruikers, want voor die gebruikers kunnen korte alinea’s op een desktopversie ook extra lang ogen op een mobiel apparaat.

8. Gebruik verschillende soorten content

De vorige twee punten gingen over de leesbaarheid van de website en ook het volgende punt heeft daarmee te maken. Het is belangrijk om verschillende soorten content te gebruiken om bezoekers effectiever te betrekken. Videocontent kan bepaalde informatie beter overbrengen dan tekst, denk maar eens aan instructievideo’s. Ook kunnen kwalitatieve afbeeldingen helpen de tekst op te splitsen en te ondersteunen, met als gevolg een lagere bounce.

9. Gebruik relevante zoekwoorden

Gebruik relevante trefwoorden die passen bij het hoofdonderwerp. Het nauwkeurige gebruik van woorden, zinnen, alinea’s en koppen zal helpen om aan Google te communiceren waar de pagina over gaat. Blijf bij het onderwerp en dwaal niet af. Hoe dichter de pagina bij het onderwerp blijft, hoe groter de kans dat Google de juiste bezoekers stuurt. De juiste bezoekers zijn in deze de bezoekers die tevreden zijn met wat ze op pagina aantreffen, waardoor de bounce wordt verlaagd.

10. Relevante doelgroep targeten

Net als bij relevante zoekwoorden, moet relevante content over het algemeen over de gehele website gebruiken worden en moeten de juiste gebruikers worden getarget. Identificeer de juiste doelgroep en creëer content rond die doelgroep. Targeting mag niet te breed zijn, omdat de kans groter is dat je gebruikers krijgt die niet op zoek zijn naar wat je website biedt. Door je te focussen op een specifieke doelgroep kun je ervoor zorgen dat je de juiste mensen vindt die ook daadwerkelijk op zoek zijn naar wat je website te bieden heeft. Deze gebruikers zullen meer betrokken zijn, meer tijd besteden op de website en bovendien niet zomaar bouncen.

11. Voeg een overtuigende call-to-action toe

Een call-to-action (CTA) moet duidelijk zichtbaar zijn op een website. De gebruiker zou dit binnen enkele seconden moeten kunnen vinden. Een CTA moet ook aantrekkelijk zijn, zodat een gebruiker wordt verleid om erop te klikken. De gebruikte kleuren, het lettertype en/of de animatie, zijn allemaal elementen die een grote impact kunnen hebben op het klikgedrag van de gebruiker.

12. Beperk gebroken links

Een groot aantal gebroken links zal een slechte gebruikerservaring veroorzaken, waardoor een bezoeker ontevreden en gefrustreerd wordt als hij de content die hij zoekt niet kan vinden. De pagina zal namelijk niet bereikbaar zijn en de bezoeker zal naar een niet bestaande pagina gestuurd worden. Dat is een slecht signaal en levert in de meeste gevallen een bounce op. Er zijn een paar verschillende manieren om gebroken links te lokaliseren, zoals via Google Search Console via een audittool als Screaming Frog. Het doorvoeren van een redirect naar de juiste pagina kan een oplossing zijn.

13. Focus op een interne linkstrategie

Vergroot de kans dat gebruikers op je website blijven door interne links toe te voegen. Interne links zorgen ervoor dat gebruikers gemakkelijk door de website kunnen navigeren en zorgt voor een aangename gebruikerservaring. Het opzetten van een doordachte interne linkstrategie zorgt bovendien dat de crawler van Google je website beter kan indexeren en dat kan leiden tot betere posities in de zoekmachine.

14. Zorg ervoor dat links in een nieuw tabblad worden geopend

Bij het maken van een goede interne linkstrategie en het linken naar andere pagina’s op een site, is het belangrijk om het zo in te regelen dat links in een nieuw tabblad worden geopend. Dit helpt om de tijd die een gebruiker op een website doorbrengt te vergroten, aangezien er meerdere pagina’s tegelijk geopend zijn. Ook ziet Google dit niet als een bounce.

15. Maak een 404-pagina die nuttig is

Een 404-pagina moet duiden dat een pagina niet is gevonden en alternatieve webpagina’s bieden waar een gebruiker naartoe kan navigeren, bijvoorbeeld de belangrijkste diensten of producten van een website. Dit zal helpen om de bounce te verlagen.

Laatste woord

Als je bounce te hoog is, kan je website gestraft worden door Google en andere zoekmachines. Je website zal misschien lager worden getoond in de zoekresultaten en dat kan leiden tot minder verkeer of omzet. Het is bovendien een signaal dat er mogelijk wat problemen zijn met het ontwerp van je website, bijvoorbeeld dat deze traag is of niet is geoptimaliseerd voor mobiel. Met de genoemde tips kun je je bounce verlagen, SEO verbeteren en conversies verhogen.

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van JM Promotions


Gratis SEO Audit – Zoekmachine Optimalisatie Score Weten?

gratis-seo-quickscanWij kunnen uw website in korte tijd met een grote hoeveelheid van gerichte zoekwoorden naar de top van Google brengen en uw website zichtbaar maken in de zoekmachines. Wij kunnen u helpen bij het verkrijgen van:

  • Meer organisch verkeer / bezoekers
  • Meer verkopen
  • Meer inkomsten
  • Meer geld
  • Meer succes

HOE?
We zullen uw website aanpassen volgens de nieuwste regels van Google, deze intern + extern SEO optimaliseren en u hoogwaardige backlinks bieden die uw website naar de toppagina van Google brengen en u de website bezoekers brengen die op zoek zijn naar uw zoekwoorden.

De rangschikkingsfactoren variëren afhankelijk van het type zoekresultaten dat door Google wordt weergegeven voor een specifieke zoekopdracht. Dat kunnen lokale zoekresultaten zijn (voor zoekopdrachten met een lokale bedoeling, zoals ‘restaurants bij mij in de buurt’) of resultaten die niet erg afhankelijk zijn van de locatie van het apparaat van een gebruiker (bijvoorbeeld ‘online schoenenwinkel’).

De belangrijkste rangschikkingsfactoren voor veelvoorkomende zoekopdrachten zijn:

1) Website Content

De volgende factoren die verband houden met website-inhoud zijn het belangrijkst:

  • Het moet van hoge kwaliteit zijn;
  • Het moet zeer relevant zijn voor de zoekintentie en zoekopdracht;
  • Er moet voldoende inhoud op een website staan;
  • Geen plagiaat van andere websites;
  • Geen duplicatie van inhoud op twee of meer pagina’s van een website;
  • Geen verborgen inhoud.

2) Backlinks / Linkbuilding

Waar wij op letten:

  • Het is beter om meer backlinks van unieke domeinen en hosting accounts (verschillende C-Class IP´s) te hebben (dit kunnen wij leveren uit ons eigen portfolio en hiermee onderscheiden wij ons van de concurrentie);
  • Diversiteit van backlink-ankers;
  • Verscheidenheid aan backlink-typen (backlinks van afbeeldingen, nofollow / dofollow, omleidingsbacklinks);
  • Autoriteit van verwijzende domeinen.

3) Technische optimalisatie

Waar wij op letten:

  • De hoge laadsnelheid van een website (geconfigureerde compressie en caching, geschaalde en gecomprimeerde afbeeldingen);
  • Geen verbroken links, afbeeldingen en 404-foutpagina’s.

4) Optimalisatie op de landingspagina´s

Hier is een lijst met elementen die moeten worden geoptimaliseerd voor relevante zoekwoorden op alle gepromote pagina’s:

  • Titel, beschrijving, H1, H3 en H3-tags;
    ALT-tekst voor afbeeldingen;
    URL-benoeming.

5) Mobielvriendelijkheid

Volgens Google is nu meer dan 50-60% van de zoekopdrachten wereldwijd afkomstig van mobiele apparaten. Dat is de reden waarom Google websites aanmoedigt om over te schakelen naar adaptieve / responsieve ontwerpen of afzonderlijke mobiele versies te maken om de mobiele ervaring van gebruikers te verbeteren (een adaptief ontwerp wordt als de beste optie beschouwd).

Gratis SEO Analyse & SEO Plan Van Aanpak

Laat het ons wanneer u een gratis SEO audit wilt en de SEO optimalisatie score wilt weten voor uw landingspagina(s). Wij maken een analyse via onze SEO tools en komen met een vrijblijvend voorstel en een plan van aanpak specifiek gericht op uw situatie. U zult blij verrast zijn met alle gratis tips die wij u geven wanneer u besluit met ons in zee te gaan. Geef uw landingspagina door via de contactpagina en we sturen u binnen 48 uur ons SEO plan op.


Marktaandeel Zoekmachine Duck Duck Go Groeit Hard!

DuckDuckGo_search-enginePrivacy speelt een steeds grotere rol en vooral techies waarderen het anoniem browsen op zoekmachine DuckDuckGO erg goed aangezien zij de waarde hiervan beter kunnen inschatten. Zo is het namelijk voor kwaadwillenden niet mogelijk om te achterhalen wie de zoekopdrachten uitvoert en is de zoeker minder vatbaar voor phishing, mallware en andere hacking technieken. Traffic op de site is in 2015 gegroeid met maar liefst 73% en Rand Fishkin van Moz heeft aangegeven dat Duck Duck Go de snelst groeiende zoekmachine van het jaar 2016 zal zijn. Wilt u ook anoniem browsen? Neem dan een kijkje op de site van DuckDuckGo.

Infographic Google v.s. DuckduckGo

DuckduckGO_infographic
Credits: http://tech.co/private-browsing-duckduckgo-vs-google-2015-03
[contextly_auto_sidebar]


De 10 Beste SEO Rank Trackers Review 2015

Er zijn een groot aantal SEO rank trackers op de markt. In deze review vergelijken we de tien bekendste en opvallendste aanbieders van 2015 in een overzichtelijke tabel. Drie van de onderzochte rank trackers zijn desktopsoftware, zes zijn cloud diensten. Bij Advanced Webranking (AWR) heb je de keuze uit desktop of cloud. Voor mee uitleg over de vergelijking leest u onderaan de tabel verder.

Product Proranktracker.com Ranktrackr.com Ezeeranktracker.com Rankranger.com SheerSEO.com RankWatch.com MicrositeMasters.com AWR Cloud / AWR Desktop Link Assistant Rank Tracker AccurankTracker.com
Desktop of Cloud? cloud cloud desktop cloud cloud cloud cloud 2 versies desktop desktop
Prijs per Maand? maand maand of eenmalig maand maand maand maand maand of eenmalig eenmalig eenmalig
Goedkoopste pakket $3,95 $17,60 $0 $49 $7 $29 $0 $49 / $199 $0 $47
Duurste pakket $329 $106 $19,99 of $99 $249 $199 $449 $299 $499 / $2999 $299 $47
Updates inbegrepen? v v v v v v v 12 maanden 6 maanden v
Korting bij jaarbetaling ineens? x v x x v v x x x x
Gratis test versie of niet goed geld terug garantie? v v x v v v v v x v
Gratis versie? x x v x x x v x v x
Interface eenvoudig dashboard stijl eenvoudig met grafieken dashboard stijl eenvoudig met grafieken dashboard stijl eenvoudig dashboard stijl eenvoudig dashboard stijl eenvoudig met grafieken eenvoudig
Google, Yahoo, Bing checks? v Google v v v v v v v Google en Bing
Andere zoekmachine rank checks v v x v v x x v v x
Onbeperkt aantal zoektermen x x v x x x x v v v
Onbeperkt aantal URLs v x v x x v v v v v
Pagerank (PR) Checks? x v v v v v v v v v
Ranking Historie Overzicht? v v v v v x v v v v
Moz Indicatoren (PA, DA en Mozrank) x x v v x x x v v x
KEI (keyword efficiency score) x x x v x x x x v x
Backlink Checker x x v v v v x v v x
Sociale media signaal tracking x x v v v x x v x x
Youtube ranking v v v v x v x v v x
Concurrentie tracking x v x v v v x v v x
Dagelijkse rank checking mogelijk x x v v $10 per maand extra v v v v v
Scheduled reports v x v v v v v v v v
Notificaties v x v v x v v v x v
Flexibiliteit rapportages ** ** ** ** * *** ** *** *** *
Grafische kwaliteit rapportages ** ** * *** * *** * ** ** *
Export naar PDF v v v v v v v v v v
Export naar CSV en/of EXCEL v v x v v v v v x x
Overige export mogelijkheden x x x WORD en HTML x x x HTML, TXT, XML, JSON, XMS, HTML, TXT, XML en SQL x
White label reporting v v v v v v v v v v
Login voor klanten x v x v v v x v v x
Google Analytics integratie x v x v v v v v v x
Website analyse tools x x x v v v v v v x
Meer info: Proranktracker.com Ranktrackr.com Ezeeranktracker.com Rankranger.com SheerSEO.com RankWatch.com MicrositeMasters.com AdvancedWebRanking.com Link Assistant Rank Tracker AccurankTracker.com

 

Pakketten en prijzen

De clouddiensten betaal je per maand. Desktop software betaal je eenmalig, maar je hebt wel bijkomende kosten. Ten eerste moet je de inzet van proxyservers zelf regelen en apart betalen. Ook zijn updates niet altijd gratis. Alleen Accuranktracker belooft met nadruk levenslang gratis updates. Bij Rank Tracker moet je na een half jaar betalen voor algoritmewijzigingen.

Het meest aantrekkelijk zijn degenen die een onbeperkt aantal zoekwoorden en url’s toestaan: Ezee, AWR, Rank Tracker en Accuranktracker. Opvallend goedkope aanbieders zijn Ranktronix (cloud) en Accuranktracker (desktop).

Aantal zoekmachines

Sommige SEO rank trackers zeggen, dat ze honderden zoekmachines tracken, maar ze tellen dan de vele regionale versies van zoekmachines apart mee. Alleen Rank Tracker heeft echt een groot aanbod aan lokale zoekmachines (zoals Vinden.nl), de anderen leveren vooral resultaten van Google, Bing en Yahoo.

Lokale resultaten

Om betrouwbare lokale resultaten te kunnen leveren, moeten rank trackers lokale proxyservers gebruiken. Bij desktop software bepaal je dit zelf. Bij de cloud diensten was het niet in alle gevallen duidelijk, of men dit echt doet.

Dagelijkse rank checks

De onderzochte rank checkers bieden alle de mogelijkheid om dagelijks rank checks uit te laten voeren, gescheduled of incidenteel. Alleen SheerSEO rekent hiervoor een meerprijs.

Rack Check Interface

Sommige interfaces zijn relatief eenvoudig, met veel informatie in tabellen en aanvullend wat grafieken. Anderen hebben kleurrijke dashboardstijl.

Ranking Rapportages

Bij al de onderzochte SEO rank trackers kun je in de interface rapporten kiezen, selecties maken, en die vervolgens – met een eigen logo – afdrukken als PDF. Ook kun je de data exporteren als CSV-bestand. Bij sommigen kan de layout van het PDF-bestand verder worden ingesteld. Scheduled reports biedt iedereen. Sommigen bieden ook notificaties bij wijzigingen in ranking

Rank tracking extra’s

De rank trackers bieden vaak extra tracking, zoals signalen uit sociale media of Youtube ranking. Ook biedt men vaak mogelijkheden, om de rankings van de concurrentie in de gaten te houden.

Extra informatie
De meeste rank tracking aanbieders kunnen gegevens van andere diensten ophalen en combineren met de ranking informatie. Ze bieden Google Analytics integratie of uitgebreide webanalysetools gebaseerd op Google Webmaster Tools. Ranktronix, Ezee en Accuranktracker hebben dit niet.

White labeled reporting en klantdiensten

White labeled reporting is voor veel gebruikers van SEO rank trackers van belang, omdat ze voor klanten werken. Alle onderzochte rank trackers bieden deze mogelijkheid. Daarnaast is het bij de meesten ook mogelijk om de klant zelf te laten inloggen, of scheduled reports direct naar de klant te laten sturen.

De beste SEO rank tracker voor 2015

Bij de desktop rank trackers valt Akkuranktracker op als goedkoop en duidelijk systeem, zonder toeters en bellen. Bij de clouddiensten biedt RankWatch veel opties en fraaie rapportagemogelijkheden. Heb je dat laatste niet nodig, dan is SheerSEO een goedkoop en simpel alternatief. RankTronix is nog goedkoper, maar relatief nieuw en beperkt in functies.

[contextly_auto_sidebar id=”TlUzaqVbA8jDsS5Qrw5RHsVTC2UhJann”]

SEO Kalender Met Belangrijke Google Updates

De volgende kalender bevat de belangrijkste SEO updates van Google die de rankings van uw website kunnen beïnvloeden. Een handige referentie om te bekijken wanneer uw rankings veranderen en om te zien of wellicht een Google update de oorzaak kan zijn. U kunt de kalender toevoegen aan uw eigen Google kalender en vervolgens ook eenvoudig embedden op uw eigen site.

Google Panda, Penguin, Hummingbird Google Search Algo Updates

In het volgende overzicht zijn de belangrijkste updates wat verder gespecificeerd:

Gogole Panda, Penguin, Hummingbird Google Search Algo Updates

Bron: Link Assistant

[contextly_auto_sidebar id=”Wkci0r60rbPbUvRWw1E3sUHEyYiVWrZk”]

Google Panda 4.0-update

google-panda-4-tweet-matt-cutts
Matt Cutts hoofd van Google´s web spam team kondigde gisteren op Twitter de Google Panda 4.0 update aan. Dit betekent dat heel veel zoekresultaten zijn gewijzigd en je rankings waarschijnlijk anders zijn dan gisteren.

Een uur na de aankondiging van de nieuwe Panda algoritme update gaf Matt Cutts ook nog even melding van een nieuwe versie van de “Payday Loan” algoritme. De originele Payday Loan algoritme update stamt uit juni 2013. De Payday Loan update is niet gerelateerd aan Google’s Panda of Penguin algoritme updates en richt zich op ‘zeer spammerige zoekopdrachten’.

Welke websites werden naar beneden gerangschikt na synthese updates?

Volgens verschillende rapporten op het web zijn grote sites zoals ebay.com, ask.com en biography.com geraakt en hebben zij tot 70 % van hun Google rankings verloren.

De vaak automatisch aangemaakte content van deze web pagina’s is niet goed genoeg voor het nieuwe ranking algoritme van Google .

Hoe heeft dit invloed op uw webpagina’s?

Als uw website bestaat uit voornamelijk zeer vergelijkbare pagina’s, zal uw site waarschijnlijk worden geraakt door deze nieuwe algoritme update van Google. Hetzelfde zal gebeuren als de inhoud van uw pagina automatisch is aangemaakt .

We werken er hard aan om te analyseren wat er precies is veranderd door deze update. Tot nu toe zien we dat deze update het net zo vaak aan het juiste als aan het verkeerde eind heeft.

Wij zullen u op de hoogte houden van nieuwe updates. Laat ons weten of uw site gestegen of gedaald is, we zijn benieuwd!

Searchmetrics heeft een lijst samengesteld van winnaars en verliezers.
[contextly_auto_sidebar id=”aUzKl9au6gE9ddcSdIFtr36a7GfLmVWC”]


Gratis Web Based Link Extractor Tool

Hyperlinks, ook bekend als “links” worden gebruikt om pagina’s van de website, documenten, etc. met elkaar te verbinden. Links worden gebruikt om door de website en / of naar andere websites, portals, zoekmachines, etc. op het world wide web. Zij kunnen afbeelding of tekst gebaseerd zijn links die doorverwijzen naar een andere locatie. Deze handige tool extract alle hyperlinks van een bepaalde pagina en de bijbehorende attributen zoals: ‘title’, ‘anchor text’ of ‘alt’ tag enz. in een overzichterlijke gecategoriseerde lijst.

Erg handig bij het analyseren van de huidige on page optimalisatie van een website. Je kunt ervoor kiezen om zowel of afzonderlijk de inbound en outbound link te extraheren.

Enter URL:
(e.g. yourwebsite.com)

[contextly_auto_sidebar id=”yvbEen6rv5XwE9FXIWlgbGqwDVKR1w4O”]

Google Concurrent DuckDuckGo Lanceert Nieuwe Versie Zoekmachine

Zoals Time Magazine berrichte op 6 mei lanceert DuckDuckGo volgende maand een nieuwe versie van haar zoekmachine. Deze kleine concurent van Google met zeer veel potentie zal net als Google dan ook zoeksuggesties, plaatjes, nieuwsberichten, producten, videos en lokale map lokaties weergeven in de zoekresultaten. Natuurlijk hebben we dit snel even uitgeprobeerd en zo te zien staan we momenteel 13e op zoekwoord “marketing bureau Amsterdam”. Er valt dus nog wel wat te sleutelen aan de zoekmachine 😉

Waarom DuckDuckGo een goed alternatief is voor Google

De belangrijkste propositie van DuckDuckGo staat ook meteen vermeld op de homepage van deze zoekmachine, namelijk “The search engine that doesn’t track you.”. Dit houdt in dat er geen gegevens over je zoekgedrag worden opgeslagen wat dus wel het geval is bij Google en dat je privacy zo gewaarborgd blijft. Daarnaast probeert deze zoekmachine je antwoorden op vragen te geven waarbij de achterliggende gedachte is dat gebruikers van zoekmachines op zoek zijn naar antwoorden. Veel van die antwoorden worden gegeven op fora en sites zoals Yahoo answers. Naar mijn idee is DuckDuckGo een leuk alternatief maar werkt het nog niet zo goed voor de Nederlandse taal. Ik blijf dus voorlopig nog even Google gebruiken.

Voor een sneak peak naar de nieuwe zoekvariant klik je hier.

'marketing bureau amsterdam op DuckDuckGo' - next_duckduckgo_com__q=marketing+bureau+amsterdam